När kan jag hämta nycklarna till min nya lägenhet?

Hej!
Jag skall flytta in i en lägenhet 1 Juni. Jag undrar hur lång tid i förväg jag kan hämta nycklarna?

Tack på förhand.

Kommentarer

  • Hej Daniel,
    Tack för din fråga!

    Du kan hämta ut din nyckel från och med klockan 12:00 den första vardagen i månaden.

    Du som ska flytta in kan göra det från klockan 12 på hyresavtalets första dag.
    Om den första dagen i avtalet är en lördag, söndag eller annan allmän helgdag, midsommarafton, julafton eller nyårsafton, får du inte flytta in förrän nästa vardag. Regler om tillträde och avflyttning finns i 12 kap. 7 § jordabalken.

    Adresser för nyckelhämtning:
    • För lägenheter i Uppsala: Certego, Fyrislundsgatan 68, Uppsala
    • För lägenheter i Enköping: Certego, Sämskarbogatan 8 B, Enköping
    • För lägenheter på  övriga adresser: MHS Bostäder, Jungfrugatan 53A, Stockholm.

    OBS! Nyckel lämnas ut till kontraktsinnehavaren. Medtag legitimation.
    Om du får förhinder och behöver skicka ett ombud för att hämta nycklarna, kan du se vårt inlägg om Fullmakt för att hämta nycklar.

    Med vänlig hälsning,
    Caroline Kommunikatör
    (Uppdaterad )
  • Hej,
    På samma tema undrar jag vilka tider gäller för uthämtning av nycklar på Jungfrugatan på vardagar?

    Tack på förhand
  • Hej John,
    Det går bra att hämta ut nycklar när som helst under våra öppettider.

    Aktuella öppettider hittar du lättast på vår hemsida: https://mhsbostader.se/kontakt/

    Välkommen!
    Caroline Kommunikatör
  • Hej!
    Vilka tider gäller för nyckelhämtning i Uppsala. Jag ska flytta in 1/10 vilket är en fredag. Kommer man åt nyckeln efter 12 en fredag?
    Carl
  • Hej Carl,
    Det går bra att hämta efter klockan 12 (i Uppsala). Här hittar du aktuella öppettider och information för det aktuella nyckelkontoret:
    https://www.certego.se/sv/site/certegose/hitta-oss/uppsala-fyrislund/

    Välkommen!
    Caroline Kommunikatör
  • Kan man hämta ut en nyckel om man ha tillträde 1/10 på en fredag i Stockholm med tanke på öppettiderna eller måste man vänta tills på måndag?
    Hugo
  • Hej Hugo,
    Vi planerar att höra av oss till er för att boka in tider för nyckelhämtningen och om önskemål finns att hämta på fredagen försöker vi hjälpa till i den mån vi kan.

    Du kan gärna lämna önskemål redan nu om du vill, så återkommer vi så snart vi kan.

    Med vänlig hälsning,
    Caroline Kommunikatör