Kan man få tillgång innan tillträdesdatumet?

Hej! Jag kikar lite på bostäder just nu, och det står att en lägenhet är ledig från och med 1 Juli, men att tillträde sker 1 September. Om vi förutsätter att jag får den bostaden, går det att arrangera en tidigare inflytt?

Kommentarer

  • Hej Johan!

    Tack för din fråga.

    Det som du beskriver betyder att ursprungligt inflyttningsdatum är 1 september, men nuvarande hyresgäst har uppgett att hen kan flytta ut tidigare om nästkommande hyresgäst är i behov av lägenheten tidigare.

    Det finns alltså möjlighet att flytta in 1 juli, 1 augusti eller 1 september i detta fall.

    Med vänlig hälsning,