Jag har några saker jag gärna lämnar vid avflytt, kan jag göra det?

Jag har lite saker som jag tror nästa hyresgäst skulle uppskatta om dem fanns kvar i lägenheten. Det gäller framförallt en diskmaskin, gardiner och ett köksbord.
Får jag lämna kvar det i lägenheten?

Kommentarer

  • Hej Magnus,

    Tack för din fråga!

    För att du ska få lämna kvar sakerna i lägenheten behöver du komma överens med hyresgästen som flyttar in efter dig om att han/hon vill överta dina saker.

    Vi skriver då en överlåtelse som nästa hyresgäst behöver skriva under. Överlåtelsen skrivs under i samband med uthämtning av nycklarna på inflyttningsdagen.

    Med vänlig hälsning,
    Sepide Teamledare Bostad