Internet i MHS-lägenheter

Hej,
Flyttade in idag och undrar hur det fungerar med bredbandet som ingår i lägenheten, även tv abonnemanget!
Behöver man fixa egen Wi-Fi router till lägenheten eller hur fungerar det? Finns det befintligt Wi-Fi och hur loggar man i så fall in på det?

//Johan

Kommentarer

  • Hej Johan och välkommen till MHS Bostäder!

    På våra egna adresser ingår grundutbud för Bredband (inkl. router) och TV via gruppavtal hos Tele2 (fd. ComHem). Detta gäller i de flesta av våra egna fastigheter.

    Som ny boende behöver du kontakta Tele2 och aktivera bredband/TV. Uppge då din adress + lägenhetsnummer (4 siffror). Det gör du lättast här:
    https://www.tele2.se/bredband

    Övriga frågor kring t.ex. router, bredbandshastigheter, kostnader och villkor tas bäst med Tele2 för att få aktuell information.

    Eventuell utökning av TV-utbud, bredbandshastighet och beställning av extrautrustning sker på egen bekostnad. Glöm inte att avregistrera dig och skicka tillbaka eventuell utrustning när du flyttar.

    Hoppas att du kommer trivas i lägenheten!

    Med vänlig hälsning,
    Caroline Kommunikatör
    (Uppdaterad )
  • Hejsan. Jag har samma fråga gällande pendlare med möblerad lägenhet i kungsängen.

    ingår det här med?
    David
  • Hej David,
    Detsamma gäller, förutom att ComHem nu bytt namn till Tele2 och därmed telefonnummer mm.

    Här kan du fylla i din adress för att se aktuella uppgifter och hur du går tillväga: https://www.tele2.se/bredband

    Med vänlig hälsning,

    Caroline Kommunikatör
  • Hej,

    Jag har precis flyttat in på en annan adress och undrar om ovanstående svar, att man behöver kontakta Tele2 för att aktivera internet i lgh, fortfarande gäller? Har nämligen kopplat in min router och försökt få igång wifi-uppkopplingen men det kommer inte igång.

    Vänligen,
    Natali
  • Hej Natali,
    På din adress ingår det inte bredband i hyran och därför behöver du teckna eget avtal.

    Här kan du fylla i din adress för att se vad som finns på din address: https://www.bredbandsval.se/

    Med vänlig hälsning,

    Filip Fastighetsskötare