Hur går besiktningen till?

Hej!
Jag har en lägenhet hos er. Jag kommer vara på resande fot mestadels de sista månaderna innan jag flyttar ut.
Min fråga är, måste jag personligen vara närvarande vid besiktningen eller kan besiktningsmannen gör den själv. Ev. Att en vän till mig kan vara närvarande?

Kommentarer

  • Hej Emil,

    Tack för din fråga!
    • 1-2 månader innan du flyttar ut kommer vi kontakta dig för att boka in en besiktning. Vid besiktningen kontrollerar vi ytskikt och vitvaror. Ej städning.
    • Du behöver inte närvara vid besiktningen men vi behöver i så fall ett godkännande att vi får gå in i din lägenhet, utan dig, med vår extranyckel.
    Om du vet att du kommer vara borta mycket och svår att nå får du gärna skicka ett mail till oss eller ringa oss på 08-528 08 600 så bokar vi in en besiktning.

    Med vänlig hälsning,