Gss/t

Hej om man är timanställd ett visst antal timmar i månaden. Kan man behålla lägenheten då om man vet att man efter 1 år ska få gss/k ?
Maj

Kommentarer

  • Hej Maj
    Tack för din fråga,

    Du har rätt att hyra en bostad via MHS Bostäder om du har en kontinuerlig tjänst inom Försvarsmakten. Om din tjänst inte är kontinuerlig längre måste du säga upp ditt avtal (3mån uppsägningstid) eller så kommer MHS Bostäder att säga upp avtalet. Du är däremot välkommen att söka igen när du återgår till en GSS/K tjänst.

    Med vänlig hälsning
    Nina Bostadsförmedlare
  • Men om jag kommer jobba lika mycket som jag hade som gss/k men bara har titeln gss/t ?
    Maj
  • Hej Maj!

    MHS Bostäder har få lägenheter och många sökande. Vi har också specifika målgrupper och grupper som inte ingår i vårt uppdrag. Hemvärnet, kadetter och GSS/T är de grupper som inte ingår i vårt uppdrag och får därför dessvärre inte stå i vår kö eller bo i våra lägenheter.

    När man skriver avtal med oss står det i avtalet att man har skyldighet att rapportera in om ens anställning förändras eller om man inte arbetar kontinuerligt inom FM längre. Vi säkerställer också detta genom att göra kontroller årligen genom de blanketter (ansökan om förlängning av avtalet) som vi sänder ut.

    För att vi ska kunna fullfölja vårt uppdrag måste vi följa våra regler. Finns det ytterst synnerliga omständigheter kring något avtal måste en hemställan från närmaste chef inkomma skriftligt till oss. Då blir det vår ledning/styrelse som tar ställning till hemställan och avgör om ett undantag från reglerna kan göras eller inte. Att det är svårt att få en lägenhet i Stockholm är inte ett synnerligt skäl.

    En GSSK som börjar läsa OP och blir kadett måste säga upp sitt avtal, men är välkommen att ställa sig i kö igen när utbildningen är klar och man har tagit sin examen. Samma princip gäller för GSST.

    Med vänlig hälsning,

    Sepide Teamledare Bostad
    (Uppdaterad )