Får jag hyra ut min lägenhet?

Hej,

Får jag hyra ut min lägenhet?

Tack,
Renate

Kommentarer

  • Hej och tack för din fråga,
    Nej - du får inte hyra ut din lägenhet.

    MHS Bostäder skriver alla avtal med avstående av besittningsskydd. Detta innebär i praktiken att man inte har samma möjlighet till byten, överlåtelser och andrahandsuthyrning som man har i ett ”vanligt” avtal.

    Eftersom vi hyr ut tillfälliga bostäder rekommenderar vi alltid att man söker annat boende under tiden man bor via MHS.

    Med vänlig hälsning,
    Caroline Kommunikatör