Få boende endast i min arbetsort?

Hej!
Min fråga är ifall man jobbar i t ex Berga, kan man bara söka lediga lägenheter precis i närområdet eller även inne i Stockholm osv?

Kommentarer

  • Hej Daniel!

    MHS Bostäder försöker tillgodose behov av boende för så många som möjligt, därför har vi en del restriktioner och regler. En av dessa är att boendet ska vara på tjänstgöringsorten.

    För GSSK har vi öronmärkt vissa adresser nära regementet ifråga och därför kan man endast söka de lägenheterna, t.ex. endast Västerhaninge om man ska jobba i Berga eller endast Kungsängen om man ska jobba på LG.

    Ibland är dock efterfrågan större än vad vi har tillgängliga lägenheter i ett visst område och om vi i det fallet även har många vakanta lägenheter i ett annat område kan det hända att det kan dyka upp objekt som normalt inte finns tillgängligt. Dock händer detta inte ofta så mitt råd är att fortsätta vara aktiv i kön och logga in minst två gånger i veckan så du inte missar något.

    Med vänlig hälsning,
    Sepide Teamledare Bostad