Hur hög är pendlingsersättning?

Hej, är officer och ska börja jobba på FMV efter sommaren och troligtvis mellan 3-5 år, det blir givetvis med pendlingsavtal, undrar hur mycket ersättning man får idag, 2008 ,var det 8500kr, borde vara lite mer idag. Önskemål om tvåa, östermalm, helst vid tessinparken/Karlaplan samt högst upp i huset
Carl-Johan

Kommentarer

  • Hej Carl-Johan!

    MHS Bostäder förmedlar endast lägenheter till de som är direkt anställda av Försvarsmakten. Organisationer knutna till FM såsom FMV, Hemvärnet mm. ingår inte i vår destinatärskrets. Om du däremot är "utlånad" av FM till FMV kan vi hjälpa dig, men det måste framgå av ditt pendlings/anställningsbeslut.

    Nivån på ersättningen på pendlingsbesluten besvaras enklast av HR-avdelningen på din arbetsplats, eller av den som upprättade ditt pendlingsavtal.

    Om du har registrerat dig på vår hemsida och blivit godkänd i kön, så kommer vi att hjälpa dig den vägen. Vi försöker undvika att hantera specifika ärenden här i det publika forumet.

    Med vänlig hälsning,

    Sepide Teamledare Bostad
  • Hej! Håller på att registrera mig. Jag är officer och skall tjänstgöra på marinstaben på pendlingsavtal. Finns två alternativ att fylla i på registreringen, officer eller pendlare med pendlingsavtal. Spelar det roll vilket jag fyller i?
    Joakim
  • Hej Joakim!

    Om du har ett pendlingsbeslut registrerar du dig som pendlare med pendlingsbeslut. Om du ska pendla, men inte får/har pendlingsbeslut registrerar du dig som pendlare utan pendlingsbeslut. Om du ska flytta till tjänstorten med din familj och behöver en omöblerad större familjelägenhet, registrerar du dig som officerare.

    I just ditt fall låter det som att du ska registrera dig som pendlare.

    Med vänlig hälsning,
    Sepide Teamledare Bostad
  • Hej! Ja jag registrerar mig som pendlare då jag har ett beslut om detta. Tack för hjälpen 😀
    //Joakim
    Joakim