Dåligt med bokning i gymmet.

Hej!
Jag har till min bestörtning sett att det nu är ett bokningssystem för gymmet i Starrängsringen. Att bastun är bokningsbar förstår jag till fullo, men att enskilt boka och nyttja ett relativt stort gym ser jag som oflexibelt. Jag anser själv att det är fullt görbart att dela gymmet med andra då jag själv vill träna och så fungerar det ju i de flesta gym förutom de i folks villor. Hoppas ni kan åtminstone ta upp det till diskussion och se om det är så här ni vill ha det.

Kommentarer

  • Hej Jonas,
    Tack för dina synpunkter.

    Denna modell har vi i våra gym på övriga adresser och därför blev det nu likadant i ert gym. Den främsta anledningen till det nya bokningssystemet är att vi alltid vill ha en huvudansvarig för passet, i fall något skulle gå sönder.

    Gymmet bokas under 1 timme och många uppskattar att få en träningsstund för sig själv, utan att trängas med andra. Självklart är det fritt fram att dela sin bokning med grannar eller kollegor efter önskemål, men det sker då på bokarens villkor.

    Med det sagt är det inte helt säkert att det är det bästa sättet. Vi kommer att ta upp detta för diskussion och se om vi kan hitta någon annan bättre lösning.Tack för att du hörde av dig och lyfte frågan!

    Med vänlig hälsning,
    Caroline Kommunikatör