Är jag behörig att bo kvar om jag är tjänstledig?

Jag bor i en av era lägenheter och jag undrar om jag fortfarande har rätt till att behålla lägenheten om jag skulle ta tjänstledigt från min nuvarande fasta anställning i försvaret.

När man tar tjänstledig så har man fortfarande kvar sin anställning, så antar att man får bo kvar hos er?

Kommentarer

  • Hej Carin,
    Tack för din fråga!

    Du har rätt att hyra en bostad via MHS Bostäder om du har en kontinuerlig tjänst inom Försvarsmakten. Begär du tjänsteledighet är din tjänst inte kontinuerlig längre, även om du har kvar din grundanställning. Därför måste du säga upp ditt avtal (3mån uppsägningstid) eller så kommer MHS Bostäder att säga upp ditt avtal.

    Eftersom vi hyr ut tillfälliga bostäder rekommenderar vi alltid att man söker annat boende under tiden man bor via MHS.

    Med vänliga hälsningar
    Sepide Teamledare Bostad