Ändra namn på dörr?

Hej!
Jag kommer snart flytta in hos er. Vad behöver jag tänka på? Ska jag sätta upp namn på dörren sedan, eller gör ni det?

Kommentarer

  • Hej Karin,

    Ändra folkbokföringsadress
    Om du flyttar och vill ändra din folkbokföringsadress gör du det till Skatteverket.
    Gör din anmälan i förväg eller senast en vecka efter flytten. Skatteverket sprider din nya adress till många myndigheter och företag.

    Eftersändning av post
    Vill du ha eftersändning av post kan du beställa det hos Svensk adressändring.

    Lägenhetsnummer
    Lägenhetsnumret är en del av din adress och består av fyra siffror som visar på vilken våning och var på våningen lägenheten finns. Du kan hitta lägenhetsnumret i husets entré eller i ditt kontrakt.

    Namn på postlåda eller brevinkast
    Vi kommer antingen ändra namnet eller ge med namnskyltar vid nyckelhämtning - beroende på hur det ser ut i fastigheten.

    Kontrollera gärna när du flyttat in att allt ser rätt ut och meddela oss om ditt namn inte finns där eller om det t.ex. är felstavat. Detta är viktigt för att din post ska komma fram ordentligt.
    Om det är felaktigt kan du göra en felanmälan på Mina sidor.

    På Skatteverkets hemsida kan du hitta massor med bra information inför flytten. Kolla gärna in där så att du inte missar något!

    Med vänlig hälsning,
    Caroline Kommunikatör