Är Vega downlight 3- och 5 pack samma lampor?

Hej!
Jag har en felaktig lampa i en Vega 5-pack (art.nr. 105789).

Det enda jag kan hitta när jag söker efter en ersättningslampa är Vega 3-pack.
Fungerar en lampa från 3-packen (art.nr 105889) som en ersättningslampa till en 5-pack?
Om inte var kan jag få tag i en ersättningslampa (eller en ny 5-pack)?

Vänliga hälsningar
Johan Nobel

Kommentarer

  • Hej Johan,

    tack för din fråga.

    Det stämmer bra att du kan koppla ihop en lampa från 3-packen till de andra.
    Det är samma vara, det som skiljer dem åt är hur de är förpackade.

    Önskar dig en härlig dag!
  • Det stämmer inte riktigt för lampa typ 105788 har hylsa i kontakten medans 105136 har stift har 20 stycken som jag köpte för att drifttiden skulle vara 30 000 timmar men har råkat ut för att vissa gått sönder efter 3 timmar till några dagar. Så finns kontakten till 3 respektive 5 spott transformatorn att köpa för jag har ledsnat på att montera ner takplattor för att felsöka vilken lampa som nu gått sönder eftersom till vissa spottar når jag inte att koppla isär spott och transformator.
    Vill sätta båda kontakttyperna parallellt så jag kan sätta valfri lampa (spott) på varje plats. Har 3 stycken transformatorer för 5 spottar.
  • Hej Göran,
    Är det kontakten/sladden från transformatorn med snabbkopplingarna ni är ute efter?
    Vänligen återkom med bild på den del och de kontakter ni har så ska jag se efter vad som finns. Samt hur många i så fall som ni behöver.
    Kontakter kan vara lite olika beroende på när de är tillverkade.

    Med vänlig hälsning,