Varför surrar min lampa?

Jag har en lampa som ger ifrån sig ett surrande ljud, vad kan det bero på?

Kommentarer

  • Hej Johan!

    Tack för din fråga.

    Ett surrande ljud kan uppstå när ljuskällan och transformatorn inte är kompatibla.
    På vår hemsida hittar du information så som wattstyrka och sockelstorlek för vilken ljuskälla som passar bäst till din lampa.

    Klicka här för att söka.

    Du är alltid välkommen att höra av dig till oss om du har fler frågor.
  • Hej
    Har två luna plafonder i uterummet som lyser för starkt. Vilken typ av dimmer kan man använda för att reglera dessa? Gärna någon ur  schniders/eljos produktserie exxact.
  • Hej Leif,
    Tack för din fråga.
    Luna plafond är dessvärre inte dimbar och kommer därför inte fungera särskilt bra med dimmer inkopplad.

    Med vänlig hälsning,
    Mikael