Förlänga vajer på taklampa?

Hej.
Har lite problem med taklampan Oslo vi har flyttat och har mycket högre i tak nu, men jag får inte ut så att vajern bli längre..Vill att lampan ska komma 20cm längre ner
Med vänlig hälsning, tobbe

Kommentarer

  • Hej Tobbe.
    Oslo är ju en kanonfin lampa. Grattis till ett bra val.

    I princip alla våra taklampor med vajer så har vi ett fjäderbelastat vajerlås.
    När man ska förkorta vajern så skjuter man upp den i takkåpan och när man ska förlänga igen så trycker du in den lilla "knappen" på vajerlåset där vajern går in i takkåpan.
    Då släpper den från låset. Jättelätt när man vet hur man gör.

    Lycka till.
    Bästa hälsningar,