Vilken typ av olja ska jag använda till mina utelampor?

Hej!
Förra året köpte jag belysningsstolpar där det stod i monterings/bruksanvisningen att man ska olja in stolpen en gång om året.
Detta kommer jag ihåg, men jag undrar nu vad det ska vara för olja till detta.
Olja för trädgårdsmöbler eller motorolja eller någon speciell olja?

Tacksam för lite hjälp.

Kommentarer

  • Hej Anders,

    tack för ditt mail.

    Vi rekommenderar linolja eller någon form av skyddsolja.

    Önskar dig en fortsatt härlig dag!