Transformator till Lampgustafs Luciatåg i plexiglas

Hej jag har ett Luciatåg i plexiglas som gjordes av Lampgustaf på 2000-talet. Nu har transformatorn gått sönder och jag undrar om man kan hitta en sådan hos er. Beteckningen är:AC Adaptor, PRI: 230V-240V-50Hz
SEC:12V- 1250mA Mac 15 VA
Modell: YH-12A-1250Max
Transformatorn är av typen där stickkontakten sitter fast i transformatorn.
Tack på förhand
Med vänlig hälsning Elisabeth Scherman

Kommentarer

  • Hej Elisabeth.

    En transformator med sekundär spänning på 12V och 15VA är relativt vanlig.
    Det som kan bli knepigare är vad det är för kopplingar till Luciatåget.
    Ett tips är att ta med alltihop till närmaste elaffär och be dem titta på det.

    Hoppas att det går bra.
    Bästa hälsningar,