Takkrok.

Vad är takkrok, är det att jag enbart kan hänga upp kristallampan på den befintliga kroken i taket eller krävs ny installation utav en tyngre krok för kristallampan. Har en takkrok från 70-80-talet.
Agneta Lindberg

Kommentarer

  • Hej Agneta,

    Vanliga takkrokar brukar klara max 15kg. Vid tyngre armaturen kan det behövas annan typ av krok som fästs in på ett starkare sätt. (beroende på typ av tak)

    Med takkrok menar vi att produkten har en ögla som är avsedd för att hängas på en krok.

    mvh
    Johan