Hur justerar jag höjden på Soap?

Hej!  Jag har köpt en lampa som héter Soap. Jag har nu satt upp den i taket men den hänger lite väl högt upp. Hur får jag ner vajern igen som håller upp lampan? Tycker att manualen är något otydlig.

Hälsningar Maria

Kommentarer

  • Hej Maria.
    Först grattis till Soap. Ett bra val.
    Det finns ett par olika vajerlås som vi använt till Soap.
    Dels ett automatiskt där vajern går in i en liten "hylsa" i takkoppen. När man skjuter in vajern så låser den sig själv.
    För att släppa ut vajern igen så får man trycka in hylsan och då släpper låset.
    Exempelbild:

    Vanligare på Soap är en låsskruv.
    Helt enkelt en insexskruv som man lossar på och då löper vajern fritt i båda riktningar.
    Exempelbild 2:

    Den stora skruven är för sladden och den lilla är till att släppa vajern.

    Hoppas att du får till det så att alla blir nöjda.

    Bästa hälsningar,