Skillnad på två produkter i ert vägg-/ sänglampe-sortiment 2019-02-15

Hej
Vi är intresserade av att införskaffa er nya vägg-/ sänglampa Torino i vitt. Sett den i annons här.

Har sedan tidigare två Roma (vita) i ett av sovrummen i bostaden.

De verkar påfallande lika varandra utseendemässigt.

Vad är det för likheter och skillnader mellan dem?

Vilkens sorts ljuskälla kan användas och rekommenderas av er till Roma respektive till den nya Torino?

Har inte hittat något pris på Torino. Vad kostarTorino och var säljs den ?
MVH Ingela Brandel

Kommentarer

  • Hej Ingela.
    Vi har gjort några mindre designförändringar på Roma och valde att ge den nytt namn och nummer.
    Till Roma rekommenderade vi en GU10 halogenlampa på max 35W.

    Till vår nya Torino ska man använda en dimbar GU10 LED-ljuskälla på max 12W.

    Torino är som sagt helt ny och ankommer vårt lager första veckan i mars.
    Jag skulle tro att priset kommer att ligga på ca 695kr i Sverige.

    Bästa hälsningar,

  • Hej
    Nu har vi inköpt 2 st av er Torino (tvåledad vägglampa).

    "Till vår nya Torino ska man använda en dimbar GU10 LED-ljuskälla på max 12W", fick jag information om från er inför ett eventuellt köp av denna "nya Torino".

    Men, men när vi skulle inhandla ljuskälla till dom här i stan (bor i Västervik) kunde personalen flera butiker inte visa oss / sälja lämplig ljuskälla till den.

    Tacksam att omgående få veta från er exakt namn (fabrikat) och de egenskaper ljuskällan ska ha samt var man kan inhandla just sådana ljuskällor till Torino.

    Vänliga hälsningar Ingela Brandel

  • Hej Ingela.
    Trevligt att det blev ett köp.
    Man får som mest använda en 12W LED. Man måste verkligen inte använda en så stark lampa.
    Det viktiga är att LED-lampan är dimbar och inte av för låg kvalitet.
    Philips brukar fungera bra. Finns från ca 1W och uppåt. Men som sagt, runt 3W borde vara helt tillräckligt.

    Ser att det finns en Elon-butik på Allén i Västervik. De borde kunna hjälpa er med ljuskällan.
    Har ni nära till Bauhaus så är deras egna LED-ljuskällor också helt OK.

    Bästa hälsningar,