Hur installerar jag Sigma downlight?

Har köpt 2st förpackningar sigma Och i anvisningen så är det överkryssat en bild med vad jag tolkar som isolering . Hur utför man en infälld installation i ett isolerat tak. Hur kan man placera drivdonet då kablarna är så korta. Kan man förlänga kablarna?

Kommentarer

  • Hej Per-Erik,

    tack för ditt meddelande.

    Det var roligt att höra att du har valt våra downlights till ditt hem.

    Som säkerhetsåtgärd vid installation av alla våra led spottar
    rekommenderar vi att man lämnar en luftspalt på 2-3 cm mellan dem och isoleringen.

    Vänligen se bifogad pdf-fil för installation av dessa spottar.

    På bilden längst ner i filen ser du kabelanslutningen till höger, men någon förlängning till den finns tyvärr inte i vårt sortiment. En fackman kan förstås förlänga kablaget, men då gäller inte garantin.

    Lycka till med installationen av dina spottar

    Önskar dig en trevlig dag!