Kan man seriekoppla Garden24?

Hej

Kan man koppla ihop två slingor av: GARDEN 24 Partys Ljusslinga 10L G45 ?

Med vänlig hälsning Daniel

Kommentarer

  • Hej Daniel.
    Japp, det är inga som helst problem. Det går att koppla upp till 50 meters längd.
    Varje slinga är 5,5m lång och drar endast 2,4W.
    Lycka till med dina Garden24 slingor.
    Bästa hälsningar,

  • Hej

    Vi köpte 2 st slingor med 'Garden 24' och kopplade ihop.Vi är jättenöjda och dom ger mycket fint och varmt sken.
    Idag köpte vi till ytterligare en slinga (Garden 24) som vi kopplade ihop med de två första. Därtill köpte vi dimmern.

    Problemet är att den sista (tredje) slingan inte lyser lika stark som de två andra slingorna.
    Trycker man på '1' på dimmern så börjar slinga ett och två lysa svagt medan den tredje slingan inte lyser alls.
    Trycker man '2' på dimmern så blir skenet starkare på slinga 1 och 2, medan slinga 3 endast lyser mycket svagt.
    Trycker man '3' på dimmern så förstärks skenet, men fortfarande lyser tredje slingen svagare än de två andra.

    Vad kan problemet vara??

    Glad för svar.

    Vänligen Jennie & Johnny

  • Hej på er!
    Hm, det låter konstigt. Jag har kört massor med slingor i rad men i och för sig utan dimmer.
    Vet att dimmer och timer/sensor kan "stjäla" lite effekt men det borde inte påverka när man bara har tre slingor.
    Vi får nog testa lite här om vi kan återskapa problemet.
    Testa gärna att byta plats på slingorna och se om det gör någon skillnad.

    Vi hörs igen.
    Hälsningar,