Problem glödlampor

Hej!  Vi kan inte hitta lämplig glödlampor till era armaturer. Vi vill ha max ljus från dem eftersom vårt badrum är i sig självt mörkt.
STELLA 2, 234841-450712.  Vilken glödlampa? Vill ha led för att få max styrka. Diameter på lampa är max 45mm.
RESARÖ, 102552. Samma fråga som för STELLA 2.
Hälsningar
Jan Olov/076-8335702

Kommentarer

  • Hej Jan Olov.

    Stella är godkänd för max 40W glödljus och det som sätter gränsen är värmen som en glödlampa utstrålar.
    En LED lampa avger inte lika mycket värme som en glödlampa så egentligen kan man ha en som motsvarar mer ljus än 40W.
    Kan bli svårt att hitta dock för de flesta är nöjda med 40W från en E14 lampa.

    Den starkaste LED vi har som passar är en 6,2W kronljuslampa som dessutom är dimbar.

    Hoppas att det kan vara ett gångbart alternativ för dig.

    Bästa hälsningar,

  • Tack för svaret! Finns den på 6,2W, ej dimbar? Motsvarar 6,2 gamla systemet ca 44W   ?
  • Hej igen.
    Vi har tyvärr inte starkare än så.
    Kolla gärna hur Philips, Osram och de andra har det.
    Kanske kan det finnas något bra som passar.
    Lycka till.
    Hälsningar,