Kan jag ha LED ljuskälla till Pollare Kurt?

Hej
Jag kollar på Pollare Kurt och undrar om det får plats en vanlig E27 lampa i den? På display är det en skruvad lågenergi men jag vill ha en LED med E27 sockel istället.
Mvh
Peter

Kommentarer

  • Hej Peter,

    tack för din fråga.
    Kurt Pollare har E27 sockel och den kan med fördel användas med LED ljuskälla.

    Ha en fin dag!

    Mvh
  • E27 sockel men sedan är hålet upp för smalt för en "vanlig" lampa.Vad ska vi köpa var finns det? vi vill ha lågenergi och gärna med smart styrning.
  • Hej Margaretha.
    Det är precis som du säger med hålet i Kurt. Det är ganska smalt och är från början anpassat till lågenergilampa. När det gäller utomhuslampor som är tända ganska många timmar om dygnet så gäller det att få ner energiförbrukningen så mycket som möjligt.

    Idag finns ju en uppsjö med LED-ljuskällor i massor med olika former och storlekar. Själva har vi valt en 4W LED från Philips men det finns såklart många andra fabrikat som passar. Ta en sväng in till närmaste elbutik eller något annat ställe som säljer ljuskällor.

    Bästa hälsningar,

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.