Vilka ljuskällor rekommenderas till Paris?

Vad rekommenderar ni för ljuskällor och hur starka till Paris lampan, tycker att det känns lite svårt att veta. Lampan ska sitta i vardagsrummet, mitt i taket.3,40 i takhöjd, hur långt ner bör den hänga. Skulle gärna vilja installera en dimmer också.
Vänligen Marianne

Kommentarer

  • Hej Marianne.
    Kul att du tittar på vår fina Paris. Jättepopulär lampa så ett bra val där!
    Vi brukar använda oss av en 95mm globlampa på 4W LED. Den vi har i sortimentet är lite rök/guldfärgad för att få riktigt varmt ljus. Den är dessutom dimbar.
    Jag lägger med en bild nedan.
    3,40 i takhöjd? Men så härligt, då är Paris helt rätt lampa. Om den ska hänga över ett bord så ska den hänga såpass högt att den inte är i synfältet när man sitter runt bordet.

    Hoppas att du kommer att bli nöjd.
    Hälsningar,
    Martin på Markslöjd.

  • Tack för svar! Lampan är jättefin, men vi är inte så händiga 😉 Den kommer att hänga mitt i taket i en stukatur. Så sladden måste kapas. Ta bort två eller tre sladdrör är frågan. Förstår att det troligtvis är en smaksak.
    Vilken dimmer ska man ha?
    Blir att ta hjälp av en hantverkare:)
    Vänligen
    Marianne
  • Ah, låter väldigt trevligt.
    Det är relativt enkelt att ta bort rören och att testa sig fram till bästa resultat.
    Vi brukar rekommendera LED-dimmer från Schneider.
    Även elektrikerna brukar uppskatta dem.
    Hoppas att ni får till det.
    Hälsningar,
    Martin