Tips när man vill lysa upp vägg

Hej.
Vilken styrka på spotlight garden24 bör man välja då man vill belysa en vägg ute med två tre stycken?

Kommentarer

  • Hej Philip!

    Kul att du är lite nyfiken på vårt Garden24. Ett kanonbra system så ett bra val där!

    Jag brukar säga som så att ta hellre lite starkare spotar än att chansa på att de svagare ska räcka. Liten prisskillnad och skulle man tycka att det blir för mycket så går det fint att dimra ner ljusstyrkan. Gör som så att du skaffar en eller ett par 9W och testar hur effekten blir. Det är bara att koppla på fler i efterhand om det behövs.

    Samma med storlek på transformator. Ta den större så är du lite framtidssäkrad och kan koppla på kanske några pollare eller liknande framöver.

    Förresten, du har väl sett att spotarna går att fästa i hängränna så att de lyser ner på fasaden istället för att ha dem på marken och lysa uppåt. Testa vilket som känns bäst!

    Hör gärna av dig om du har fler frågor eller funderingar.
    Hälsningar,