Ljusslinga i större träd

Jag har en stor ek i trädgården som jag vill sätta en större ljusslinga i så att den omgärdar stammen och en större del av grenarna. Såg att det just nu var sänkt pris på paket chrissline original 4X100L+5M+START. Är detta lämpligt för mitt ändamål? Räcker de 4 slingorna eller behöver jag köpa fler? Hur gör man för att koppla ihop slingorna? Mvh Fredrik

Kommentarer

  • Hej Fredrik.
    Japp, vår Chrissline är den som är bäst lämpad för detta.
    Varje slinga är 10m lång så det beror lite på hur tätt du lindar om det räcker eller inte.
    Du kan som mest ha 100m på samma slinga innan du behöver en startsladd till ett vägguttag till.
    Slingorna har en ingående koppling i ena änden och en utgående i den andra.
    Har du flera grenar som du ska ut till så kan det kanske vara bra med T-kopplingar. Då sparar man lite meter från vägguttag och kan ha upp till 2500 LED-lampor som övre gräns.
    Hör av dig om du har fler frågor eller funderingar.
    Hälsningar,