Vilken ljuskälla rekommenderas till pollaren Kurt?

Var kan jag köpa glödlampor till mina "Pollare - Kurt Post 100cm - 104794" ??

Kommentarer

  • Hej Ove,

    tack för ditt meddelande.

    Lamphuset på Kurt är rätt så trångt och därför rekommenderar vi att man använder en ljuskälla från Energizer som vi har i vårt sortiment: S8696.

    Denna ljuskälla kan du köpa eller beställa av någon av våra återförsäljare.
    Våra återförsäljare hittar du här.

    Ha en trevlig dag!

  • Hej och tack för beskedet.
    I mellantiden har jag funnit ljuskällaren hos Bauhaus. Problemet var att jag hela tiden "talade om glödlampa till Pollaren"
    Jag borde i stället frågat efter KOMPAKTKYSRÖR som det heter. Dessa fanns även hos Bauhaus där jag köpte Pollaren, men biträdet som jag frågade om glödlampa till densamma , sa bara att dom inte saluförde dessa .- trots att KOMPAKTLYSÖR fanns i butiken.
    Problemet nu löst - och i fortsättningen vet jag vad jag skall fråga efter.
    MVH
    Ove Meister
  • Toppen!
  • Hej,
    Jag har flera Kurt.
    Använder 15 W Osram kompaktlysrör med E27 sockeln.
    Vill till en av dem ha en ljuskälla som styrs av en inbyggd ljussensor.
    Det verkar som Osram slutat med sensorvariant av sin ljuskälla.
    Vilken ljuskälla med sensor kan ni rekommendera?
    Kurt har ju så liten diameter inuti det snygga ljusrastret.
  • Hej Johan,
    Tack för ditt meddelande.
    Vi har dessvärre dålig kolla på vilka fabrikat som kan ha det ni efterfrågar.
    Osram har ju en Dulux modell som troligtvis passar, kanske den ni har idag.
    Philips kanske även har någon motsvarighet till denna.

    Det bästa är nästan att kolla med dem direkt. Har inte de så kanske de har bättre koll på vilka alternativa ljuskällor som finns på marknaden.

    Med vänlig hälsning,
  • Tack för svar.
    Tyvärr har Osram dragit in Dulux.
    Kanske för den innehöll nån mätbar mängd kvicksilver?
    Hursomhelst har jag letat i timmar och dagar utan att nu finna lämplig ljuskälla.
    Kan därför tyvärr inte rekommendera Kurt till nån att köpa.
    Mvh
    Johan