Dimmer till Connect?

Hej !

Jag kollar på ledlist för vårat kök att ha under överskåpen ner mot bänkarna,
Vi har haft glödljus förut (ikea puckar) men vill byta ut till ledlist och puckar hittade eran connect serie som ser fin ut.
Vad jag vill göra är att kunna dimma dessa från min dimmer som sitter på väggen vilket resulterar i att jag behöver ha en led driver som är dimmbar finns det?
Har ni även någon led puck som har samma lumen som listerna så att vi kan sätta dessa i  vitrinskåp.

Tusen tack på förhand /  Peter

Kommentarer

  • Hej Peter,

    tack för ditt meddelande.

    Till vårat Connect system har vi touchdimmer.
    Vill du koppla den till din väggdimmer har vi en dimbar driver som kan användas till vårat Connect system.

    LED-listerna kan även monteras inne i ditt vitrinskåp.

    Ha en härlig dag!

    Mvh
  • Vad heter den dimbara drivern?
    Är det DR-Cv-40 så har den fel kopplingar.
  • Hej Lars.
    Använder man den drivern så måste man antingen byta sladd på sekundärsidan eller använda grenkoppling 105882.

    Hoppas att du får ordning på allt.
    Bästa hälsningar,

  • Grenkopplingen har jag, den passar inte. Fel koppling från drivern.
  • Hej igen Lars.
    Jag måste kolla upp detta.
    Ber att få återkomma imorgon.
    Mvh,

  • Har du kollat?
  • Hej Lars.
    Jag hittade två olika "grenkopplingar" där den ena passar utmärkt och den andra inte.
    Om det inte passar på dina så hade jag nog bytt sladden.

  • Ok, sladden har vi bytt och det fungerar att dimra, men i lägsta läget känns det inte som ljuset kommer ner i till bottenläge, Vi har mätt och ser att i lägsta läget kommer det 20 V till drivern.
    Knappdimmern heter Eltako electronics Universal tryckdimmer EUD61NPN-UC. Är det någon inställning i den som måste justeras?
  • Hej igen Lars.
    Tyvärr har jag ingen koll på hur knappdimmern fungerar.
    Jag måste höra med vår tekniker om de har testat denna.
    Jag återkommer.
    Mvh,

  • Hej, vi behöver dimmer till Connect serien, har tidigare beställt artikel nr 105880. Finns de kvar i sortimentet eller finns det en ersättare?
    Pernilla
  • Hej Pernilla.
    Tyvärr så har Connect utgått o ersatts av ett annat system. Tekniken går framåt...

    Jag har endast av/på strömbrytare kvar till Connect. Inga dimmers alls dessvärre.
    Jag vet att Jula sålde ett liknande system för några år sedan. Kanske finns det kvar?
    Hoppas det löser sig.
    Hälsningar,

    Martin