Larry taklampa 3L

Hej !
Det finns en takkontakt i lägenheten över köksbordet.
Går det att montera denna lampa från
takkroken och uttaget döljs av takskenan ?
Hur fungerar det med höj o sänkbar funktionen ?
Tack på förhand
Gunnar
Gunnar A.

Kommentarer

  • Hej Gunnar.
    Kul att du är lite nyfiken på Larry. En mycket populär serie.

    Taklampans takkåpa är bara 5cm bred så den kommer inte att dölja ditt uttag. Vanligast är att man skruvar fast lampan direkt bredvid uttaget och ansluter med takkontakt o sladd. Man kan också ersätta takkontakten med ett sk doslock och ansluta lampan direkt med inkommande fast kabel.

    Att ställa in höjden på Larry är något som man inte gör så ofta utan det brukar bestämmas när man monterar lampan från början.
    Man lossar avlastningsskruvarna och drar/knuffar in sladden i takkåpan och gömmer den där.

    Hör gärna av dig om du har fler frågor eller funderingar. Jag bifogar en måttskiss och en monteringsanvisning på Larry tak.
    Hälsningar,

    Martin
  • Tyvärr då får vi kika efter något annat. Det är nämligen ett betongtak, så det blir inte så lätt att montera Larry.
    Gunnar A.
  • Hej igen.
    Busenkelt med en borrmaskin och sedan plugg m skruv.
    Just när det gäller sådana här modeller där lamporna hänger på rad så är det vanligt att man använder den här typen av upphängning.
    Hoppas att ni hittar något som passar bra!
    Hälsningar,
    😊
    Martin
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.