Lampa tray

Hej. Jag undrar hur man kortar kedjorna på en tray?

Kommentarer

  • Hej Johan.
    Jag brukar göra så att jag öppnar en länk åt sidan med hjälp av, exempelvis, två skruvmejslar. Ta bort så många länkar som är lämpligt och stäng länken sedan igen.
    Öppnar man åt sidan så minskar man risken att det blir för stor glipa och att lampan därefter hänger snett.

    Hoppas att du får till det!
    Hälsningar,

  • Jag har köpt en Tray. Vad jag fattat för har de fasta led lampor? Dessa går alltså inte byta? Två av lamporna lyser nämligen inte längre. Vad kan jag göra åt detta? Jag älskar lampan.

  • Hej Therese.
    Man får byta hela spoten. Vi har tillfälligt slut på dem men det kommer in nya den 19/2. Klicka här så ser du vilka delar som finns till Tray.
    Hälsningar,

  • Hej,

    Vi har en svart tray som vi skulle vilja sätta en dimmer på.
    Vet ni vilken väggmonterad dimmertyp som funkar bra?
  • Hej Erik.
    Den dimmer vi brukar rekommendera och som vi normalt testar våra downlights med är en transistordimmer från Schneider Electric. Modellen finner ni här.

    Finns självklart andra dimmers på marknaden men denna har vi bra erfarenhet av.
    Hälsningar,