Vad menas med fast monterad LED?

Hej!

Vi har beställt en dylik armatur, men nu har vi blivit väldigt osäkra på vad det är för ljuskälla i den. Det står "fast LED" i beskrivningen. Vad i hela världen betyder det - måste man byta hela armaturen när lampan går sönder?
För sönder går dom det har vi sett på andra LED-baserade armaturer!

Vänliga hälsningar,

Kristina Rhen Jartin

Kommentarer

  • Hejsan Kristina!

    I just Friend golvlampa har vi en fast monterad LED-ljuskälla.
    Den går med andra ord inte att byta ut hur som helst.
    Dock är det så att en fast LED är oftast mycket mer hållbar än en utbytbar ljuskälla.
    Vi brukar lite skämtsamt säga att man har tröttnat på sin lampa långt innan ljuskällan har slutat att fungera.

    Du kommer med all säkerhet inte ha några problem med din nya golvlampa.
    Vi lämnar dessutom hela 5 års garanti på fast LED från Markslöjd.
    Ha en trevlig helg!
  • Hej i dag har vi haft en elektriker här som satt upp 2 st ute vägglampor
    Markslöjd iris som ska lysa både uppåt och nedåt men nu när det blivit
    mörktser man att den ena endast lyser nedåt ,om jag förstått rätt så går
    det inte att byta glödlamporna stämmer det!!!????
  • Hej Susanne.
    Det var tråkigt att du har problem med din Iris.
    Det stämmer att det är fast LED i Iris. Det innebär att man inte kan byta själva ljuskällan.
    Vi lämnar 5 års garanti på all fast LED och är det så att den inte lyser så är det bara att reklamera den där du köpte den.
    Hoppas att det går bra till slut.

    Bästa hälsningar,

  • Hej,

    Vi har köpt en markslöjd track set 6 spottar. Nu när vi satt upp lampan ser vi att ljuset inte alls är vad vi tänkt oss. Vi vill därför byta lampor till några med behagligare färgåtergivning/sken. Ser nu att det står att man inte kan byta lamporna. Betyder det att vi måste ha detta sken? Kan vi lämna in spottarna och byta lampor?

  • Hej Ludde,

    tack för ditt mail.

    Va roligt att ni köpt vår Track.

    Du har helt rätt, det är fast led så ljuskällorna går inte att byta ut i denna armatur.
    Track är dock dimbar, så du kan justera ljuset med en extern dimmer.

    Önskar dig en fin dag.

    Hälsningar,
  • Hej igen,

    Men om jag inte kan byta lamporna, vad gör jag då om lamporna slutar fungera?

    När elektrikern hade monterat upp lampan i taket såg han därefter att ena spotten inte fungerade.

    MVH Ludde

  • Hej Ludde,

    Dessa ljuskällor har 5 års garanti så du får reklamera spotten som inte fungerar hos den återförsäljare som sålt dig armaturen.