Hur ser kontakterna på Trädgårds systemet ut?

Hej,
För system TRÄDGÅRD, är anslutningskontakterna fortfarande ett runt och ett platt stift?
(De flesta system har bytt till kontakter med 2 runda stift av ngn anledning vilket ställer till problem när vill komplettera en gammal installation)

Kommentarer

  • Hej Jan,

    tack för ditt meddelande.

    Vi håller mycket riktigt på att byta alla kontakter i Trädgårds systemet till två runda
    stift. Detta gör vi successivt på grund av nya myndighets krav på kontakterna.

    Att detta kan ställa till det för de kunder som redan har Trädgårds systemet hemma, är vi medvetna om. Därför har vi löst detta problem genom att ta fram två stycken adaptrar som passar ihop de gamla kontakterna. Dessa är 704099 (gammal hona till ny hane)

    och 704100 (gammal hane till ny hona).

    Om du kompletterar ditt system i framtiden, kan du nämna för återförsäljaren att du redan har befintliga delar och behöver sådana adaptrar för att kunna koppla ihop ditt system. Skulle de själva inte råka ha dessa på hyllan, kan vi skicka dem istället.

    Ha en trevlig dag!

  • Hej igen,
    Om man beställer produkter idag, är det då den nya eller den gamla kontakten som de levereras med eller kan det tom bli blandat?

  • Hej Jan,

    Det kan vara blandat i och med att vi säkerligen inte har hunnit byta kontakterna på alla produkter.
  • Hej
    Var kan jag beställa dessa adaptrar?
  • Hej Magnus.
    Adaptrarna bör finnas hos alla återförsäljare som har Trädgård i sitt sortiment.
    Har de inte på lager så kan de beställa hem från oss.

    Våra återförsäljare hittar du här.
    Bästa hälsningar,

  • Hej. Hittar ingen återförsäljare som har adapter från gamla till nya. Säljer ni?
  • Hej Mathias.
    Du hittar på vår sida om du klickar här.
    Hälsningar,

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.