Kolboda lampa

köpte ett par av er lampa Kolboda i silver för några år sedan och har nu 13 st glödlampor som ej fungerar
har varit ute på nätet och finner ingen som har denna typ ert artnr
8730-980 7v 0,6w
har ni sådana eller förslag om var jag kan finna dem eller om jag kan använda en annan typ vad kostar dom /st mm
tack på förhand
S Nilsson

Kommentarer

  • Hej Stephen.

    Glödlampor är ju lite förbrukningsvara och slutar att fungera allt eftersom.
    Jag tittade lite på just denna lampan och ser att vi har kvar men med en annan färg på sockeln.
    De vi har är guldfärgade.
    Det är dock väldigt enkelt att byta sockel på sk Pisellolampor.
    Du bara viker ut metalltrådarna och drar loss glaset från plastsockeln.

    Det är alltså inga problem för dig att beställa nya lampor till denna från någon av våra återförsäljare.

    Artikelnumret är 8730,910.

    Bästa hälsningar,

  • Hej Tack för ditt svar
    jag undrar dock om det är så att både silver och guld ger samma lyster dvs vitt eller är den andra sorten mer gulfärgat ??
    om man bara skall byta själva lampan menar du då att man tar en lampa från gul sockel och sätter på en silver sockel ?
    Med vänlig hälsning S nilsson
  • Hej igen.
    Sockeln har inget med ljuset att göra. Det är bara färgat för att passa in i slingan eller ljusstakens färg.
    Precis som du skriver. Man byter själva glaset och sätter det i den sockeln som du har.
    Hälsningar,