Kan man använda dimbara led-lampor i Hovdala kristallplafond?

köpte en Hovdal kristallampa  när vi satte i dimbara ledlampor så blinkar lamporna. kan man inte använda dimmer eller har vi fel lampor ?

Kommentarer

  • Hej Ruth.
    Trevligt att du fastnade för Hovdal. Den är verkligen jättefin.
    Det går absolut att använda dimbara LED-lampor i den.

    Eftersom det blinkar så misstänker jag att den dimmer som du har inte är kompatibel med LED-lampor.
    Det har ingenting med plafonden att göra.

    Jag skulle råda dig att kontakta en elektriker som tittar efter.
    Bästa hälsningar,

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.