Kan man använda Exit slingorna utan timer?

Fråga från kund i en ICA Maxi butik.
På kartongen står det inget om att det är timer på slingan. Kan man använda den utam timer alltså att den lyser hela tiden? Art. nr 704779

Kommentarer

  • Hejsan Malin.
    Exit fungerar så här:

    Trafon har en inbyggd sk dubbel-timer. Man kan använda den om man vill eller inte.
    Precis som du säger så har knappen tre lägen.
    När man sätter på strömmen så är knappen släckt. Slingan lyser hela tiden.
    Trycker man en gång på knappen så tänds den gröna lampan i knappen.
    Det är ett schema som startar räkna från det att du trycker på knappen.
    När knappen lyser grönt startar timern.
    1: Start och är tänd i 8 tim. Slocknar sedan och är släckt i 5 tim.

    2: Startar igen och är tänd i 4 tim för att sedan vara släckt i 7 tim.

    Trycker man en gång till så släcks slingan och är släckt tills du trycker igen.

    Vill man ha en egen timer så går det alldeles utmärkt.
    Timer i vägguttaget och anslut trafon till timern.

    Hoppas att du är med på min förklaring.
    Bästa hälsningar,