Hur justerar jag höjden på Corse takpendel?

Hej!
Jag har köpt er takpendel Corse 😀 nu undrar jag ifall den går att justera i längd så att den inte hänger för långt ned för våra 2,45 m takhöjd. Går det?

Kommentarer

  • Hejsan Emma.
    Först måste jag gratulera till ett bra val. Corse är kanonfin!
    Jo, det är inga problem att förkorta sladdarna.
    Om du tittar uppe vid takkoppen så ser du små skruvar där sladdarna går in. Vi kallar dem för avlastningsskruvar.

    Du lossar på dem och trycker upp sladden i takkoppen. När du känner att höjden är ok så flyttar du plastbrickan som sitter på sladdarna i takkoppen så att de är precis där sladdarna kommer in i takkoppens insida. Glöm inte att skruva åt avlastningsskruvarna igen.

    Ett tips är att inte klippa av sladdarna. Det finns gott om plats att gömma dem i takkoppen. En vacker dag så kanske Corse ska hänga någon annanstans och då kanske det behövs längre sladdar.

    Lycka till med din nya taklampa.
    Bästa hälsningar,