Hur gör jag med twister som består av två delar, önskar få min stjärna att hänga rakt?

Köpte Twister och undrar hur jag använder den till min julstjärna?

Kommentarer

  • Hej Ingrid.

    Man trär på Twister på sladden och drar isär den. Vrid på den undre delen och sätt ihop delarna när stjärnan hänger rakt.
    Se bilden nedan.
    Bästa hälsningar,

  • FINNS DE UTE I HANDELN (TWISTER) DE ÄR HELT SUVERÄNA.
  • Hej Inger.
    O ja, tänkte säga att de finns i alla affärer men det gör de såklart inte.
    Kolla gärna Järnia, Elon, Bauhaus mfl.
    Bästa hälsningar,
    Martin
  • Hej och God Jul! Fint att ni har skrivit en instruktion. Jag undrar dock hur det är tänkt den ska träs på sladden? Den har ju ett ganska smalt hål, mycket smalare än sladden. Är det meningen att man ska operera loss sladden från kontakten och trä på den från änden?
    Vänliga hälsningar
    Susanne
  • Hej Susanne.
    Om du har en rund eller textilklädd sladd så blir det svårt att få plats.
    Twister är främst tänkt till sk platta sladdar men fungerar på en del runda också.
    Hälsningar,

    Martin
  • Hej ja det hade varit bra om det framgick att den inte fungerar så bra på tygklädda sladdar då många stjärnor har det. Nu har jag öppnat och testat men den går knappt runt sladden och som sagt fungerar inte ändå när jag väl fått på den på min tygsladd. Det vore bra att förtydliga detta så att man inte köper den i onödan det får bli en reklamation på detta.
    Elin J.
  • Hej Elin.
    Har man en tygklädd sladd så hade jag nog använt en krok att hänga stjärnan på. Då är det lätt att vrida på kroken för att få stjärnan rak.
    Hoppas att du kan använda din Twister på någon annan fönsterpendel eller stjärna istället.
    😊
    Hälsningar,

    Martin
  • Hej
    Första advent
    Om ni nu har tagit fram en så suverän produkt som twister, är ni väldigt snåla dvs det finns ingen instruktion hur den ska användas att den inte passar till alla sladdar mmvad menar ni? Får man instruktionerna telepatiskt
    Tänk om gör om ni har bara gjort hälftenmin twister går tillbaka till affären.

    Inger
  • Hej Inger,

    Instruktionen du hittar ovan funkar inte för dig?

    mvh
    Sara
    Markslöjd