Ang. HERA 3-SET HERA Downlight 3-Set Vit Artikelnr 106210

Hej,
Dimmable driver står det på medföljande instruktionen till denna. Frågan är om det går att sätta dimmer på trafons primärsida eller sekundärsida då jag tycker instruktionen långt ifrån är tydlig?
Samt är det mindre tydligt om det går att använda sig endast av en eller två lampor eller måste man ha minst tre stycken?
MVH
/Markus

Kommentarer

  • Hej Markus.
    Hera dimras på primärsidan.
    Alla tre spotarna måste användas. Däremot kan man bygga ut till 6 spotlights totalt på en driver.
    Bästa hälsningar,
  • Hej,

    Går den de inte att dimma på sekundärsidan?

    Hälsningar
    Johan
  • Hej Johan.
    Nej, inte med det drivdonet om ingår i setet. Stor risk för flimrande ljus om man dimrar på sekundärsidan.
    Bästa hälsningar,

  • Vilken specifikation ska drivdonet ha för att man ska kunna dimma på sekundärsidan? Vilket drivdon rekommendera ni för att dimma på sekundärsidan?

    Hälsningar
    Johan
  • Hej igen Johan.
    Jag ber en av våra tekniker svara dig.
    Återkommer så snart vi kan.
    Hälsningar,
  • Hej! Vilken dimmer ska jag ha till Hera 106210 mvh Ingemar
  • Hej Ingemar,
    Den dimmer vi brukar rekommendera och som vi normalt testar våra downlights med är en transistordimmer från Schneider Electric. Modellen finner ni här.

    Finns självklart andra dimmers på marknaden men denna har vi bra erfarenhet av.

    Med vänlig hälsning,