Har ni reservdelar till golvlampa modell 1102?

Hej !
Jag Har en golvlampa modell 1102, inköpt på Bauhaus för flera år sedan. Den går inte lämgre att tända. Först slocknade bara takdelen men nu går det inte att tända läslampan heller. Kan man byta styrenheten / kretskortet innanför on/off - dimmerknapparna ? Finns det som reservdel ?

Kommentarer

  • Hej Eva-Britt.
    Artikel 1102 översätter jag till golvuplight Chicago.

    Chicago fanns i många år i sortimentet men har numera utgått.
    Vi har lite delar kvar, bland annat dimmerboxar. Det har dock funnits flera varianter genom åren så det är inte helt säkert att den passar.

    Om inte jag minns fel så satt det en liten säkring som man kan byta ut om den går sönder. Testa gärna detta först.
    Jag tar för givet att du testat med nya ljuskällor? Kan vara svårt att använda LED-lampor då dimmern förmodligen inte kan hantera det.

    Så här ser dimmern ut som vi har på lager.

    Den går att beställa i närmaste elbutik som är återförsäljare av våra varor.

    Bästa hälsningar,