Glödlampa till History bordslampa

Hej!
Jag har en History bordslampa där glödlampan (opalglas) nu har gjort sitt. Jag undrar därför hur jag får tag på en ny likadan/i samma storlek? Eventuellt vilken storlek (mått) det är på glödlampan?

Kommentarer

  • Hej Caroline!

    Vad trevligt att du har en History. Jättefin lampa!
    Det sitter en vanlig G9 halogenlampa innanför glaset.
    Om du skruvar av kupan från lamphållaren så ser du hur det ser ut.

    Jag bifogar en bild så ser du.
    Går såklart att byta till en LED men se till att den är dimbar.

    Hälsningar,
    Martin.