Garden 24 - Dimmra automatiskt upp när det blir mörkare

Hej,

Jag har köpt en del komponenter i serien Garden 24. Jag tänkte koppla på ett skymningsrelä så att det tänds när det blir mörkt. Om man kopplar på en dimmer efteråt, kan man då få ljuset att automatiskt öka i ljusstyrka ju mörkare det blir ute?

Det ser nästan ut så i den video ni har på produkterna. Se 2min 5sek in i klippet.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=138&v=I2fkvZOdsiU

Eller måste man manuellt dimmra upp när det blir mörkare?

Kommentarer

  • Hej Christian.
    Om man vill koppla på dimmer till Garden24 så måste den skötas manuellt.
    Det finns ingen automatik inbyggd.
    Effekten från film o foto är ju som så att ju mörkare det blir ute desto tydligare syns ju ljuset.
    Personligen tog jag faktiskt bort min dimmer då jag kände att jag vill att ljuset ska synas som mest när det är mörkt.

    Hoppas att du får till det så du blir nöjd.
    Bästa hälsningar,

  • Hej igen.

    Jag misstänkte att det var den effekten man såg. Dvs att det ser ut som ljuset ökar pga att det blir mörkare ute.

    Jag kommer nog bara använda skymningsrelä då jag vill ha full effekt när det är mörkt.

    Tack för svar! 😀
  • Klockrent!
    Ha en skön helg.
    Mvh,