Går det att korta av kabel på Sky rund?

Hej,

Angående
SKY Pendel 3L Rund Mässing

Artikelnr 106333.

Går det att korta kablarna (ca 30 cm) ? 161 cm kabel blir för långt där jag tänkte ha lampan...

Kommentarer

  • Hej Maria,

    tack för din fråga.

    Det går absolut att korta kablarna.

    Det enklaste sättet är att dra in dem i takkoppen.

    Om du ska korta dem mycket och sladdarna inte kommer plats i takkoppen så kan man kapa av dem. Ett tips om du ska kapa kablarna är att göra det ovanför takkoppen, det kan annars hända att kablarna fransar sig när man ska trä igenom dragavlastaren och takkoppen igen.

    Hoppas att detta svar hjälper dig!