Förlängningssladd till Trall 107245 /46.

Hejsan! Jag har köpt Trall Decklight startset för att bygga in i min altan. Tänkte bygga ut med fler men behöver då en förlängningskabel men kan inte hitta någon som passar.
Har ni något tips?

Kommentarer

  • Hej Evald.
    Trevligt med lite Trall.
    Decklight är mycket dekorativa och "lyfter" verkligen en uteplats.

    Trall är lite speciell då artikeln bara säljs till en specifik butikskedja som har ensamrätt.
    Tyvärr finns det inga lösa förlängningskablar eller andra tillbehör till detta systemet utan bara start- och extraset.
    Kopplingarna passar tyvärr inte till Markslöjds egna system Trädgård.

    Startsetet till Trall består av transformator, 5m förlängningssladd, ljussensor och 5st decklight.

    Om man som du behöver en extra sladd så föreslår jag att du istället för ett extraset, köper ett startset till. Det skiljer inte så mycket i pengar och du får en extra transformator och en ljussensor i reserv.

    Hoppas att du får till ett bra resultat.
    Bästa hälsningar,

  • Hej,
    Jag har med köpt "Trall Decklight" och fick intrycket att det både fanns förlängningskablar och andra tillbehör såsom T-koppling m.m till av en av deras säljare. Jag har oturligt nog redan byggt altanen och dragit fram anslutningskabeln där jag hade tänkt ha en T-koppling. Jag köpte en T-koppling till er "Trädgård"-serie och kontakterna är annorlunda. Kontakten är större och består av ett runt stift och ett rakt, medan kontakten på "trall" är betydligt mindre och har två runda stift.
    Som jag förstått det så håller ni på att byta kontakter i er "trädgård"-serie.
    Så är det bara att jag behöver skaffa en adapterkabel (Artikelnr 704099) eller är det kört om jag behöver en T-koppling till "Trall Decklight"?

    Mvh
    Christian
  • Hej Christian.
    Ja det kan nog bli lite besvärligt med färdiga kopplingar till just Trall.
    Trall har egna kopplingar och passar inte till Trädgård ens med adapterkablarna.

    Om man har behov av att kunna koppla med T-koppling mm så föreslår jag Trädgård eller ännu bättre, Garden24.
    Ett annat sätt är att kanske använda två startset med Trall istället för att bygga vidare?

    Hoppas att du får till det så du blir nöjd.
    Bästa hälsningar,