Felaktig nätdel på VIDINGE Rottinghjärta bord vit, vad gör jag?

Hej! Köpte en Markslöjd lampa ( VIDINGE Rottinghjärta bord vit ) på Bauhaus förra året. Lampan har fungerat ett tag tills nätdelen har pajat. Det visade sig att denna nätdel är felaktig tillverkad och att elsäkerhetsverket har beslutat om försäljningsförbud . ( Vg se länken nedan ) https://www.elsakerhetsverket.se/privatpersoner/Forsaljningsforbud/ljusslinga-med-bristande-natdel/

Finns det någon annan ljusslinga  eller nätdel som motsvarar eller ersätter den felaktiga och var kan man köpa den?

Med vänlig hälsning
/Sabina T.

Kommentarer

  • Hej Sabina.
    Föreslår att du går tillbaka med transformatorn till inköpsstället. Dessa bytte vi ut 2014-15 alltså redan innan Elsäkerhetsverket anmärkte på dem.
    Motsvarande transformator finns i sortimentet. Artiklelnummer 703657.
    Bästa hälsningar,