Hur reklamerar jag min Tray armatur?

Hej. Har en Tray taklampa inköpt för 2,5 år sedan. Nu har förmodligen drivern börjat att krångla. Lamporna lyser svagt, ibland bara de blinkar till. Är det garanti på detta eller måste jag köpa ny driver och isf har ni detta och till vilken kostnad? Med vänlig hälsning, Christer

Kommentarer

  • Hej Christer,

    tack för ditt meddelande.
    Det var tråkigt att höra att du har problem med din armatur.

    Om det är drivern eller själva ljuskällorna som är problemet i detta fall är svårt att säga.

    I och med att ljuskällorna har 5 års garanti, tycker jag att du ska kontakta den återförsäljare, som har sålt dig armaturen, och reklamera den med kvitto på inköpet. De hjälper dig sedan med en reklamation till oss.

    Ha en trevlig dag!
  • Jag har en tray taklampa där spotarna slutat att fungera. tycker om lampan men är besviken. Hur får jag nya spotar? Lampan är cirka 3 år gammal - beställd på nätet.
  • Hej Anna,

    Du har 5 års garanti på ljuskällorna på Tray så vi hänvisar dig till
    den återförsäljare som du beställt armaturen av för reklamation av den.
    De hjälper dig sedan att skaffa nya ljuskällor till den.
  • Nu beställde jag på nätet och kommer inte alls ihåg från var - så kanske jag kan få hjälp direkt av er istället?
  • Alla reklamationer ska gå genom återförsäljarna. Du kanske hittar en kopia på din order någonstans och kan kontakta den aktuella nätbutiken.