Färgade ljuskällor G4 halogen.

Hej!
Har en Bjurum kristallkrona krom Bollformad.
Var får jag tag i dom blåa dimringsbara G4 lamporna?

https://belysning-lampor.blogspot.com/2012/03/bjurum-kristallkrona-fran-markslojs.html

Med vänlig hälsning
jörgen

Kommentarer

  • Hej Jörgen.
    Ah, grattis till den lampan. Det var ett bra tag sedan jag såg Bjurum hängande krona.

    Halogenlampor får ju knappt säljas längre så jag föreslår att du tittar på dimbara LED-ljuskällor istället.

    Finns på de flesta ställen som säljer ljuskällor.

    Hoppas att du får till det så du blir nöjd.
    Bästa hälsningar,

  • Vad ska den heta om det ska vara LED. Volt/watt
    Det står inget på lampan.
    Finns den i Blå färg?

    Mvh
    Jörgen
  • Hej igen Jörgen.

    G4 är en 12V ljuskälla. Jag skulle tro att det står watt-tal på varje lamphållare.
    Det är antingen 10 eller 20W halogen.
    LED G4 hamnar troligen på 1-2W per st.

    Blåa kan bli svårt att få tag i däremot. De allra flesta vill ha klara eller varma ljuskällor.

    Gör en Google-sökning på G4 LED dimbar så får du massor med tips.

    Bästa hälsningar,