Är det en skyddsplast på Disc plafond?

Köpt eran Disc plafond i Krom. Hade räknat med att själva skivan/discen skulle vara i krom utförande, men den har en vit ful yta. Är det meningen att det vita ska pillas bort? Verkar nämligen sitta hårt limmat och jag får känslan att det kommer sitta lim rester kvar.

Kommentarer

  • Hej Kalle.
    Du har alldeles rätt. Det är såklart en skyddande plastfilm för att skydda ytan.
    Den är inte limmad och är lätt att ta bort. Det kommer inte att bli några rester.
    Ha gärna ett par tunna handskar på dig när du hanterar Disc så blir det inga fingeravtryck i den kromade ytan.

    Lycka till!
    Bästa hälsningar,
  • Tack för hjälpen.
    Tyvärr kvarstår problemet. Plasten sitter så hårt på skivan att det är omöjligt att få bort utan att det blir fula rester kvar på ytan. Klistret verkar ha härdat eller nåt?
    Jag får helt enkelt kontakta återförsäljaren och reklamera produkten.
    Mvh Kalle
  • Tråkigt att höra!
    Får du inte loss skyddsfilmen så är det klart att du reklamerar den. Vi ska absolut kontrollera så att det inte är ett vanligt problem.
    Tack för att du hörde av dig.
    Hälsningar,