Detroit uplight, LED istället för halogen?

Det står att Detroit uplight kräver ett halogenrör med R7S-sockel. Går det att använda dimbar LED med motsvarande sockel istället?
Katarina
LED

Kommentarer

  • Hej Katarina.
    Vi har än så länge inte hittat ett LED-rör som fungerar tillräckligt bra. Det kommer säkert att komma så småningom. Tekniken går ju framåt..
    Golvuplights med R7s sockel har ju funnits i många år så behovet finns ju att kunna använda LED istället. Är nog bara en tidsfråga tills det dyker upp.
    Ha en fin helg!
    Hälsningar,

    Martin