Tips för decklights i trall?

Hej! Jag vill installera decklights till altanen. Är ute efter mysbelysning hellre än att det finns behov av ljus. De hamnar på själva trallen (ej i trappsteg) och ska därför inte vara bländande. Vad rekommenderar ni? Använder man ett vanligt uttag för installation, är det alltså en vanlig stickkontakt som medföljer?

Kommentarer

  • Hejsan!
    Kul att du är nyfiken på decklights.
    Det finns ju en uppsjö att välja mellan beroende på förutsättningar samt tycke o smak.
    Själv är jag väldigt förtjust i vår variant, Garden24, som inte lyser rakt upp utan runt om åt sidorna. Blir en väldigt trevlig ljusbild.

    Du hittar vårt urval om du klickar här.

    Ha en skön Påsk och hoppas att du hittar något som faller i smaken.
    Hälsningar,
    Martin /Markslöjd.
  • Hej Martin! Tack för svar! Är det samma installation på alla, dvs vanlig stickkontakt?
  • Hej igen.
    Ja, man använder en transformator för utomhusbruk och det är vanlig stickkontakt på den.
    Till Garden24 är det en 24V transformator och till Trädgård är det en trafo på 12V.
    Mvh
    Martin
  • hur lång är sladden till lamporna
  • Hej Mattias.
    Från transformatorn så väljer man hur lång sladd man behöver.
    Till Garden24 finns det 2, 5 och 10m sladd att välja mellan.
    Till Trädgård har vi 2 eller 10m längder.

    Hälsningar,
    Martin

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.